Aruba de eerste weken - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marlin - WaarBenJij.nu Aruba de eerste weken - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marlin - WaarBenJij.nu

Aruba de eerste weken

Blijf op de hoogte en volg Marlin

05 Mei 2017 | Aruba, Oranjestad

Dag Lieve vrienden en familie.

Het wordt tijd om wat van me te laten horen volgens mij. Veel gebeurd, dus ik hoop dat jullie even de tijd hebben :p

Inmiddels 3,5 weken op het fijne Aruba. Vlucht ging prima, op de ene dronken passagier na die het vliegtuig probeerde te openen 4 uur voor landing.. Koekkoek !!
De eerste week vooral geacclimatiseerd, veel leuke mensen ontmoet, het eiland leren kennen en ook al veel regelwerk voor verblijf en werk.
Daarna veel op zoek geweest naar woonruimte en auto, wat best tegenviel. Na veel te hebben gezien kwam ik uit op een appartementencomplex aan de dure kant, wat ik uiteindelijk dan ook weer heb geannuleerd met de nodige rompslomp. Want jullie kennen mij, niets gaat altijd zoals het hoort... ;p Maargoed, Ook nog een auto gevonden, al moet daar nog wel het een en ander aan gebeuren, toch een vrij goede deal gesloten! Happy Me op naar Happy Hour @PalmBeach!

Het ziekenhuis; wat eerst ontzettend wennen was is nu echt ontzettend leuk! Er wordt toch wel veel papiaments gesproken, tsjah het is en blijft de voertaal. Van inwerken was vrijwel geen sprake, ik stond direct alleen op zaal ingepland, Agh we maken er maar het beste van! Inmiddels +2weken aan het werk inmiddels heb ik me weg wel redelijk gevonden, ik sta nog een maand op dezelfde afdeling ingepland, wat heel fijn is om goed ingewerkt te worden. De arubaanse patiënten zijn erg fijne mensen, super relaxed en dankbaar.

Het kopen van een auto gaat nog niet zo makkelijk. Zo koop je een auto maar zonder kentekenplaat, deze moet je zelf regelen bij de belastingdienst waar je algauw een dagdeel aan kwijt ben aan wachttijd. Daarnaast naar veel instanties voor administratie etc. Bij de belastingdienst bleek ik niet de juiste papieren te hebben om de auto op mijn naam te zetten, moest ik eerst regelen bij de keuringsdienst, Hoppa naar de andere kant van het eiland om dit te regelen. 1.5 uur verder en we konden weer door. Werd ik ondertussen gebeld dat mijn auto naast het te vervangen voorruit en koppelingsplaat ook nog een nieuwe versnellingsbak nodig had.. Dus of ik nog even + 500 euro wilde komen brengen, wel een Super lieve gozer trouwens die het voor me fixt. Eerst terug naar de belastingdienst om de auto op mijn naam te laten zetten dit was niet mogelijk omdat de kentekenplaten op zijn..?? We begrijpen er nog geen snars van maar oké... Dan de rest maar een andere dag fixen.. Eerst maar die 500eu brengen. Kom ik er 's avonds achter dat ik mijn pinpas kwijt ben.. Karma? Wat is er gaande vandaag!! Kon deze daags erna overigens terug halen bij de bank had deze in het automaat laten zitten, ha-ha.. Agh dit was wachten op toch? (gebeurd bij meerdere mensen overigens)

Stress?? In Aruba heb je daar toch geen last van?

Het Is en Blijft wel "One Happy Island" TRUE! Het klimaat is fantastisch, de mensen zijn relaxed er is dagelijks wat te doen, begonnen met salsa dansen, zo nu en dan wat snorkelen in het fantastische azuurblauwe water, dansjes en drankjes doen bij de vetste strandbars met de mooiste zonsondergangen.

En de stranden..
Tsja.... Ik kan niets anders zeggen.. maar dit is toch echt wel het ware Paradijs..

Keep you posted

Liefs Mij

  • 06 Mei 2017 - 12:15

    Lianne:

    Hoi Marlin fijn om je hele verhaal te lezen.
    Een bijzonder eiland hoor, top!!!!

  • 06 Mei 2017 - 13:15

    Kim:

    Klinkt goed Marleentje - Lekker genieten en je niet gek laten maken !

  • 06 Mei 2017 - 16:07

    Conny:

    Mooi om te lezen Marlin , wel een hoop geregel maar dat gaat je goed af denk ik!! Wordt allemaal weer gecompenceerd met het prachtige paradijsje waar je zit.. liefs van ons

  • 07 Mei 2017 - 14:34

    Oma:

    Zojuist je reisverslag gelezen en wel gezien dat alles gaat zoals Marlin precies is!!
    Je komt van alles tegen,zoals al met je auto en dan je pin-pas,let goed op je spullen Marlin.
    Maar zo te lezen geniet je en gaat het met het werk ook goed en dat is heel belangrijk.
    Ik ben erg blij,dat oma zo ook op de hoogte blijft van jouw verblijf op Aruba,Veel liefs van oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Mijn eerste reis

WordlWide Nurse

Recente Reisverslagen:

01 Juni 2017

<2 maanden Aruba

05 Mei 2017

Aruba de eerste weken
Marlin

WorldWideNurse

Actief sinds 06 Mei 2017
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 4354

Voorgaande reizen:

05 Mei 2017 - 01 Februari 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: